5 mei 2009

Hey hey,

Dringend tijd voor een eerste update!

De eerste vijf dagen gezellig bij Lien en Peter doorgebracht. Rondgetoerd in Montreal en een leuke verjaardag gevierd: Lien en ik beklommen samen de Mont Royal met de fiets, en toen we terug huiswaarts reden stopten we in een park, waar Peter samen met een Montrealese vriendin Jacqueline, aan een tafeltje zat dat rijkelijk gevuld was met allerlei lekkers. Een leuke verrassing! Na het vullen van onze magen en het genieten van de zalige zonnestralen terug richting Mont Royal gefietst alwaar de jembés ons rond de oren vlogen. Zalig om te zien hoe een combinatie van alterno’s, gotics, macho’s, margies en ‘gewone mensen’ samen dansten en genoten van de beats van de drums. Blijkbaar is dit hier elke zondag zo in de zomer, een bruisende gebeurtenis!

Maandagavond dan afscheid genomen van Lien en Peter en doorgereden naar Cornwall. De eerste kennismaking met Melissa, de eigenares van het huis was eerder koeltjes. Ze was precies niet echt geïnteresseerd in wie de volgende huurder was en zette zich met de laptop op de schoot voor haar flatscreen: dubbel asociaal dus :-). Uiteindelijk blijkt ze wel vriendelijk en hulpvaardig, maar het is een beetje wennen aan haar manier waarop. Matt, de andere huurder, is een verlegen kerel die we niet veel zien, maar lijkt wel sympathiek. En dan is er nog Olly, de boxer. Was in het begin redelijk onder de indruk van haar geblaf en heb toch liever niet dat ze op me af komt gerend en gesprongen, maar het is wel een lief beest.

Het huis op zich is fantastisch: victoriaanse stijl met veel ruimtes. De inrichting is een ander paar mouwen: de living is best gezellig, maar voornamelijk de keuken is helemaal niet praktisch. Er staat geen vuur, dat staat in de ruimte ernaast waar voor de rest enkel schoenen rondslingeren en de vuilbakken staan… De kasten zitten vol met eten dat volgens mij voor 50% overtijd is, echt veel kook- en eetmateriaal is er niet… In de eetplaats staat een chique hoge tafel met krukken, maar precies eerder als sierstuk dan als eettafel. Maar daar trek ik me dan maar niets van aan, aangezien ik niet altijd alles uit het vuistje wil eten in de zetel voor tv, wat blijkbaar de gewoonte is van Melissa. Het kriebelt ongelooflijk om dit hier allemaal eens deftig te organiseren en praktischer te maken, maar ik zal me maar inhouden :-). Voor de rest zijn er nog een aantal ruimtes waar alleen maar brol rondslingert. Gewoon een beetje zonde om zo een stijlvol huis niet tot zn recht te laten komen. In mijn kamer stond enkel een bed, maar die heb ik ondertss dan wel wat gezelliger kunnen maken door een kastje te verhuizen dat verloren stond in een andere kamer en alles wat op te smukken met de cadeaus die ik vanuit Belgie had meegekregen. Meer fotos van het huis volgen later!

Vandaag naar het Congres geweest van het St Lawrence River Institute. Daar ontmoette ik Brian Hickey, de prof waarbij ik het vrijwilligerswerk zal doen. Een grappige gezelligaard die niet van maatpakken houdt. Verder ook voorgesteld aan de andere mensen van het instituut. Stuk voor stuk heel sympathieke mensen die me met de glimlach ontvingen, en heel geïnteresseerd en hulpvaardig zijn. Deze avond beetje rondgedwaald in Cornwall. Stelt op zich niet zoveel voor maar is best gezellig, wel leuk om alles te ontdekken en uit te pluizen. Ik woon op een drietal km van het Instituut, dus wel een beetje te ver om alle dagen te voet te doen. Ik ga hier eens uitkijken voor een tweedehands fiets, zal ook handig zijn om de buurt wat te verkennen.

Morgen de tweede en laatste dag van het congres. Donderdag ga ik naar het Instituut en daar bespreken hoe mijn vrijwilligerswerk zal verlopen. Vrijdag ga ik waarschijnlijk mee op een eerste boattrip. Ik kijk er ongelooflijk naar uit om de natuur in te trekken!

Zo, tot zover de eerste update. Nu kruip ik in mn (overigens zeer goed) bedje, want ik ben doodmoe van alle eerste indrukken en nieuwe contacten….
Slaapwel! XxX

4 opmerkingen:

  1. Heyhey,

    Tof om op deze manier wat van je te vernemen. Ik ben benieuwd hoe dit avontuur verder zal evolueren. Uit mijn (Europese) ervaring kan ik je meegeven dat het vaak vallen is, maar dat het terug opstaan des te meer voldoening geeft. Geniet ervan en keep us posted over boxers, ganzen, en ander Canadees wildlife.

    Jochen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'k Versta vré goed dat het kriebelt om het daar eens te organiseren in dat huis. Na je beschrijving had ik net hetzelfde gevoel! Van mij moet je je helemaal niet inhouden (ge moogt dan bij ons eens de rommelkamer doen). :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een slonzige huisgenoot met blaffende hond... Dat belooft, maar het kon erger é! ;-) Geniet van je boattrip! Zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haai Liesbetje,

    Echt super om al je eerste weekavonturen te lezen! Hou ons zeker op de hoogte van al je andere avonturen want da's echt de max om te lezen!! Kzou me ook niet kunnen houden in dat huis, dus wat mij betreft: go for it! Super dat de mensen op het instituut zo geïnteresseerd zijn! Enne, hoe ist met je rug? Veel plezier op de boottrip enne.. hoe ist met de eerste opdracht? ;-)
    Dikke zoen! Sap X en een stampje van Boeboel: STAMP!

    PS: met Boeboel alles heel goe in orde! Hij/zij zorgt ervoor dat ik de nodige kilootjes bijkom, maar tis voor de goede zaak hé! :-)

    BeantwoordenVerwijderen