Hallo!
Vorig weekend ben ik samen met Damien, een Fransman die geen woord engels spreekt, en ook een stage doet op het instituut, twee dagen naar Ottawa geweest, de hoofdstad. Hoewel ik mijn best deed om Frans te spreken, kwam er niet echt veel uit zijn mond. Niet echt een sociale jongen dus, wat wel wat tegenviel, maar de stad op zich was zeer plezant met een gezellige markt waar je kan rondslenteren en vele terrasjes. Daar ga ik nog wel eens terug met wat beter gezelschap :-) Enkele foto’s vind je hier.
Deze week op het instituut was begonnen met een dag educatie. Hier vind je enkele foto’s. Voor de rest radio-tracking, de boot repareren en vissen vangen. Gisteren gingen we met een net naar een klein stroompje hier in de buurt. Twee mensen hielden het net vast dwars over het riviertje, terwijl twee anderen, vanaf een 100-tal meter verder, elkaar bij de arm vasthoudend, al schoppend en spattend de stroom afliepen om de vissen in het net te jagen. Pure waterpret dus :-) De vissen werden geïdentificeerd, gewogen en gemeten.
Gisterenavond dan met Damien uitgenodigd bij mijn baas om te BBQ’en: heerlijke hamburgers en worsten op een broodje met mosterd, ketchup, ajuin en augurken. Daarna een aantal spelletjes pool gespeeld. Over de uitslag van het spel heb ik het liever niet, das op zich ook helemaal niet belangrijk, belangrijker is dat het heel gezellig was en zeer sympathiek van hen om ons uit te nodigen! ;-)
Straks ga ik met Melissa van het instituut ‘poutine’ eten, een typisch Canadees fastfood-gerecht, niets minder dan frieten met kaas en een soort ‘gravy’-saus. Kan alleen maar lekker zijn niet waar… :-). Ge ziet, ik laat me volledig onderdompelen in de Canadese cultuur. Gelukkig zijn het actieve dagen en kook ik zelf gezond, want anders herkennen jullie me niet meer als ik terug kom :-)
Na de poutine gaan we naar een rugby-game kijken van haar lief. Vanavond trekt ik dan weer naar Montreal, aangezien Lien en Peter me verleid hebben met Mojito’s… Ik heb nog geprobeerd om er aan te weerstaan, maar het is niet gelukt… Niets aan te doen…
Smak,
Liesbet
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
En lekker dat die mojito's waren! Zelfs me ne pureestamper ipv professioneel gerief waren ze quasi perfect. dadaaaaaXlien
BeantwoordenVerwijderenMmmmm... mojito's!!! Nog een paar maandjes te gaan en ik kan weer meegenieten van het overheerlijke zomerse vakantiegevoelgevend drankje! Santé! :-)
BeantwoordenVerwijderen